Visuele content wordt beter bekeken

Zien wat er toe doet of je richten op wat belangrijk is, dat kan met veel afleiding behoorlijk lastig zijn. En daar zit dan ook precies de kern van het probleem of moeten we zeggen: de uitdaging? Hoe je het ook wendt of keert: we willen dat mensen worden afgeleid of verleid om naar onze boodschap te kijken of te luisteren. Tussen alles wat op hen afkomt, net even dat moment van focus voor wat je te vertellen hebt. 

We zijn steeds meer visueel ingesteld. Een pakkend stilstaand of bewegend beeld maakt onbewust nieuwsgierig. Vaak zijn er maar een paar woorden nodig om ervoor te zorgen dat mensen vervolgens verder kijken en lezen. Het is dan de kunst om de juiste snaar te raken, binnen te komen op gevoelsniveau.

Visuele content wordt beter bekeken en wordt vaker gedeeld op social media. En tekstuele content met beeld levert veel meer views op dan kale tekst. Redenen genoeg om meer te doen met fotografie, illustraties, bewegend beeld en infographics. Mensen houden ervan. Dus de focus op visueel, maar dan wel goed doordacht, goed gekozen en goed gemaakt. En niet te vergeten relevant. Klinkt goed en tegelijkertijd ook makkelijker dan het is!



« Terug
Media
  • Webcontentfabriek - blog focus.png